Thursday, March 11, 2010

dialog dengan jin

“kau kat mana?” aku tekan suara aku.

Aku nak pastikan orang dalam area sepuluh meter persegi boleh dengar suara aku. Tiada balasan di corong telefon. Aku tekan lagi nada suara.

“kau kat mana? Aku nak gi makan kat café faruq ni!”

Kosong. Masih tiada jawapan. Aduh penatla macam ni. Aku meneruskan langkahan sambil memekap telefon bimbit di telinga. Dahi aku berkerut-kerut seakan perit menunggu jawapan.

Membe foreigner aku melintas kat sebelah. Aku sengih-sengih kat dia sambil angkat kening. Telefon bimbit aku masih di telinga. Dia sengih-sengih balik. Mengerti aku sedang bercakap dalam telefon, dia segera beredar.

Aku cuba mencari idea untuk meneruskan perbualan dalam telefon. Masih tidak berputus asa mengharapkan jawapan.

“errr errr..cepatla woi!!” Idea mula kering.

Suara aku sengaja aku tinggikan. Biar orang dekat-dekat dengan aku boleh mendengar perbualan aku dengan telefon mudah alih. Aku tak marah. Aku cuma bimbang.

Aku paling ke belakang. Membe foreigner aku semakin jauh dari pandangan. Aku langkah cepat-cepat.

Bimbang aku semakin surut..

Huh..aku tarik nafas lega. Telefon aku lipat balik.

Ni bukan first time aku bercakap dengan orang halimunan.

Aku saspek arsene wenger pun pernah guna taktik ni masa dia mula-mula datang arsenal tak reti nak borak omputih dengan membe-membe foreigner dulu..

2 comments:

  1. hahahahaha,sampai mcm tu skali ko ni

    ReplyDelete
  2. sampai macam tu sekali mende..sampai macam tu berkali-kali dah..haha..

    ReplyDelete