Saturday, January 29, 2011

Brader mahu stori


Brader, brader, sini jap..duduk dulu..gua nak stori sikit sama lu..

Gua bukan apa der, gua taknak lu salah faham dengan gua je..sebab tak manis nanti tengok dek orang..lagipun kita kan serumah..

Membe lu sorang lagi yang datang lepak semalam tu taknak join ke? Dah lewat dah ni..gua rasa la..

Semalam gua bosan gua bukak-bukak la tv..Biasa la, time-time Asian Cup cenggini gua mana boleh miss..gua mesti tengok punya..lu cakap je game apa, semua gua layan..Jepun, Korea Selatan, Australia? Lu cakap je..semua dalam kepala gua ni..tapi sebagai rakyat yang patriotik, gua mestilah sokong Malaysia..

Hahaha..Malaysia tak masuk? Lu jangan cuba kencing gua der..lu jangan sesekali cuba mengencing gua..jangan sesekali..gua follow la Asian Cup ni..takkan lu tak tahu striker Malaysia nama Subkhiddin tu..lu ni betul spoil la..banyakkan membaca sikit..

***

Errr..Sori der gua nak tegur sikit, gua rasa baik lu buang Marlboro lu tu. Tak manis la rasanya lu sedut time-time cenggini..

***

Jadi berbalik kepada stori gua pasal semalam tu..sementara tunggu nak tengok Asian Cup, jari-jemari gua tiba-tiba tertekan satu rancangan ni..nama apa entah gua tak berapa nak ingat..tajuk keinsafan lebih kurang cenggitu la gamaknya..

Bila tengok rancangan ni, hati gua rasa syahdu..rasa sempit..terasa sikit sangat amalan gua selama ni..terasa betapa kurangnya buat baik gua berbanding buat jahat. Jadi gua tekad start malam semalam tu jugak gua nak sembahyang banyak-banyak..buat amal banyak-banyak..

Gua betul-betul insaf der..

***

Aduu..gua lupa ambik air semayang plak. Jap..lu stay sini dulu, jangan chow lagi. Kang lu terlepas gua tak jamin.

***

Huh..sori la lambat sikit, ingat nak pegi amik air semayang je tadi tetibe plak sakit perut..tu lambat sikit tu.

Kat mana dah kita tadi? Oh ye, jadi semalam gua sembahyang banyak-banyak. Memang dah tak ingat lain dah. Gua balun sampai subuh, lepas subuh gua ingat nak tidur jap sebelum semayang dhuha. Tahu-tahu gua bangun pukul 1.15 tadi..melepas la dhuha gua.

Tapi takpe, ustaz tv semalam cakap buat amalan fardhu je pun dah cukup bagus untuk permulaan ni. Tu gua tengah tunggu azan sekarang ni tu.

Tengah-tengah tunggu nampak lu nyala rokok pulak. Gua rasa tak elok la lu sedut rokok time-time cenggini. Tak beradab. Sebab gua saspek dah nak stat dah tu.

Eh, jap. Gua stori-stori ni lu dah ambik air semayang blom? Lewat dah ni..Membe lu mana?

***

“Err..mintak maaf bang, saya nak tanya sikit. Betul ke ni boleh follow depan tv je? Takyah pegi masjid?”

“Ish lu ni..mesti la boleh. Jangan la tanya gua soalan remeh temeh macam ni. Ni live dari masjid negara apa. Taraf dia lagi tinggi dari masjid depan rumah kita tu.”

“Ye tak ye jugak ek..macam mana saya boleh tak terfikir selama ni.”

“Dah dah senyap. Imam dah naik mimbar tu. Seingat gua tak elok sembang time orang tengah baca khutbah, kurang pahala. Lagi satu, pegi tukar kain. Nak semayang mana boleh pakai boxer je.”

2 comments:

  1. jangan nak wat ajaran sesat dalam blog ler der... hahahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha..ke xpasal2 brader2 majlis agama gi serbu rumah mu...

    ReplyDelete