Thursday, April 1, 2010

Talian hayat

“Tu nama bahagian dalam otak laaa..”

Budak skema cuba meyakinkan membenya yang nampak muka seperti tak puas hati. Hanya mereka berdua di situ.

“Banyak la engkau bahagian otak. Tu nama negara. Aku tahu la.”

Urat leher si membe mula kelihatan.

“Ish kau ni. Percaya la cakap aku. ini nama bahagian dalam otak. Cikgu sains aku ada cakap dalam kelas hari tu. Aku ingat lagi..”

Budak skema masih bertegas.

“Habis..nama negara tu apa? Kau ingat aku bodoh ke?”

Perbualan mula memasuki fasa kedua sebelum adegan tumbuk-menumbuk dijangka berlaku jika tiada siapa datang mengawal.

“Nama negara mana pulak ni? Aku rasa kau tertukar dengan Algeria la..”

Budak skema cuba menafsir. Si membe mula berkerut dahi.

“Oh, tu Algeria ke? Aku ingat Algebra tadi..sori sori..”

*****

Aku tengok bebudak tu dari jauh. Kesian.

Skema tak skema.

Sains konfem E.

No comments:

Post a Comment