Sunday, May 16, 2010

budaya barat

Preeuuut…..!!

Aku perhatikan sekeliling.

Sorang dua mamat kat tepi aku cuba jeling-jeling. Kepala masih steady kat depan tapi mata hitam dah melirik-lirik ke arah aku.

“Wooooiii!! Aku tak kentut laa..!!” aku sekadar meluahkan jeritan di dalam hati. Tak terzahir.

Tengok-tengok aku plak.

Aku teruskan melangkah. Kali ini aku lebih berhati-hati. Aku tak mahu orang awam memandang sinis ke arah aku lagi.

Mata aku melilau mencari milo 3 dalam satu. Ada dua tiga makcik kat situ. Bungkusan hijau kat depan aku capai. Mata aku terus menerawang mana tahu ada lagi benda yang nak dibeli.

Aku capai bungkusan megi kat sebelah. Tengok-tengok harga aku letak balik.

Preeuuuuutt…!!

Aduuuu..

Bunyi tu muncul lagi. Halus je. Kali ni lebih panjang dan berkarisma.

Makcik-makcik kat sebelah dah tengok aku. Tutup mulut. Gelak-gelak plak.

“Aku tak kentut la bebbb!!!” aku meronta-ronta di dalam hati.

Kali ni aku mesti melakukan sesuatu.

Sambil melintas depan makcik-makcik tu aku tekan-tekan selipar aku. Aku ingin membuktikan bahawa aku berada di pihak yang benar. Aku adalah pihak yang teraniaya.

“Sengal punya selipar!! Taknak bunyik plak!! Tadi time ramai orang pandai je nak buat bunyik!!”

Time tu jugak aku rasa nak campak selipar tu dalam tong sampah.

Crocs tak crocs.

Aku tak suka selipar yang hobinya mengadu domba.

2 comments: